۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

جلوه‌هایی از کرامت ها و ساده زیستی مقام معظم رهبری

احمدی نژاد
در طول عمرم، کرامت های بسیاری را از رهبر معظم انقلاب مشاهده کردم که در اینجا تنها به ذکر یک نمونه اکتفا می کنم. روزی به اتفاق هئیت دولت در محضر آقا بودیم، همگی خمار بودیم اما هیچ کدام جنسی به همراه نداشتیم، آقا هم فقط به اندازه ی مصرف روزانه ی خود، جنس داشتند. برایم باور کردنی نبود که آقا علیرغم خماری شدید، جنس خودشان را بین بقیه تقسیم کردند و نکته ی عجیب تر آن که با آن جنس اندک، همه ی ما نشئه شدیم.

ناطق نوری
مطابق یک سنت دیرینه، شرکت های اتوموبیل سازی نظیر ایران خودرو و سایپا، اسفند ماه هر سال، سهم آقا از محل فروش خودروها را به دفتر ایشان تحویل می دهند که مبلغ کلانی می شود، آقا با وجود این که می توانند با این پول ها زندگی راحتی داشته باشند اما هرگز ندیدم که ریالی از این پول ها را برای خودشان بردارند بلکه تمامی این پول ها را به مردم رنج دیده ی فلسطین و لبنان هدیه می کنند.

محمد علی ابطحی
در حالی که اکثر مقامات کشوری از نخستین روزهای پیدایش تکنولوژی موبایل، هر کدام چندین خط تلفن همراه داشتند اما مقام معظم رهبری ترجیح می دادند که از تلفن های عمومی و همگانی استفاده کنند، برای همین هم ایشان مدام از من می خواست تا برایشان سکه های دو ریالی ببرم. خوشبختانه با ورود سیم کارت های اعتباری ارزان قیمت، ایشان عاقبت صاحب یک خط تلفن همراه شدند، نکته ی جالب این ماجرا این است که معظم له اکثرا با فرستادن پیامک، کارهای خویش را انجام می دهند تا در هزینه نیز صرفه جویی کرده باشند.

سردار رحیم صفوی
روزی در محضر آقا بودم که کارمان کمی طول کشید و شب شد، آقا فرمودند رحیم جان، شام را مهمان ما باش، وقتی سفره را گشودند دیدم شام چیزی جز نان و تریاک نیست.

غلامحسین الهام

آقا زندگی ساده و حقیرانه ای دارند به طوری که در کف اتاق های منزل ایشان اکثرا به جای فرش و قالی و موکت، روزنامه پهن است. خاطرم هست برای اولین بار که به منزل ایشان رفته بودم تشریف نداشتند، از من خواستند در یکی از اتاق ها به انتظار ایشان بنشینم، چند ساعتی در یکی از اتاق ها نشستم اما خبری از ایشان نشد تا این که سرانجام شب شد و دیدم آقا وارد اتاق شدند و با کمال تعجب از من پرسیدند چرا در دستشویی نشسته ای!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر